Czy wszystkie branże muszą się reklamować w sieci?

Taka wątpliwość pojawia się zwłaszcza w przypadku małych firm, które mają ograniczony i zasięg i budżet. Odpowiedź jest jednak dość prosta – oczywiście, że warto pojawić się w sieci, należy jednak dobrze przemyśleć w jakiej formie. Działanie online będą najlepszym uzupełnieniem kampanii offline.

Sieć jest ciemna i pełna strachów

Słowo Internet to prawdziwa głębia. Ma tylko 8 liter i niezliczoną liczbę możliwych sposobów promocji. Pod wyrażeniem promocja w sieci kryje się więc ogrom możliwości promocyjno-reklamowych – tak płatnych, jak i darmowych. Jednak nie ulega żadnej wątpliwości, że nawet jeśli działasz lokalnie – z całą pewnością warto zadbać także o swoją obecność w sieci. O tym, od czego warto zacząć, wspomnimy poniżej.

Hello world, czyli Przedstaw się

Jeśli prowadzisz lokalny sklepik, nie musisz od razu inwestować w stronę internetową. Co nie znaczy, że nie masz robić nic. Zamiast wydawać duże sumy na postawienie i utrzymanie strony, możesz skorzystać z darmowych stron i uproszczonych kreatorów. Jednak coraz więcej firm, zamiast strony wybierają profil na Facebooku. Ten ma wiele zalet – jest darmowy, pozwala umiejscowić Twój biznes na mapie i w wygodny sposób informować o nowościach. Na profilu możemy podawać informacje o dzisiejszych promocjach, daniach dnia, zabawnych sytuacjach oraz np. o godzinach otwarcia.

Mała firma w sieci

Gdy już mas swój główny kanał w sieci (stronę lub fanpage) czas na kolejne kroki. Wiesz, że obecnie 68% ludzi szuka informacji o sklepach, restauracjach lub usługach właśnie w gogle? Dzięki wizytówce w gogle pokażesz, gdzie znajduje się Twoja firma, opiszesz godziny otwarcia i przekierujesz na swoją stronę (lub FB). Po prostu daj szansę, by zainteresowane osoby Cię odnalazły. Od tego zacznij, potem działania możesz uzupełnić o pozycjonowanie lub kampanie online (także w wyszukiwarkach) – jednak w przypadku lokalnych biznesów, często wystarczy po prostu internetowa wizytówka, a resztę budżetu warto przeznaczyć na drukowane materiały reklamowe.

Jakie wydruki dla małych firm?

Promocję w internecie warto przeplatać tradycyjnymi metodami. W przypadku małych firm nadal ogromną skuteczność mają materiały drukowane. Mogą to być ulotki z mapką, gazetki reklamowe lub kupony zniżkowe, rozdawane w okolicy (lub dostarczane do skrzynek pocztowych). Jeśli prowadzisz np. salon urody, biuro rachunkowe lub np. aptekę – może warto zainwestować w katalogi reklamowe i broszury informacyjne, które rozdamy zainteresowanym lub umieścimy w widocznym miejscu. Warto zachęcać do odwiedzania, zapraszać do polubienia nas na fb i kusić promocjami i nowościami.

Połączenie działań offline i online to najlepszy tandem, który skutecznie rozpędzi zainteresowanie i sukces każdego biznesu.