Druk notesów firmowych – to takie proste!

Drukowane materiały reklamowe są niezbędne w prowadzeniu skutecznych działań marketingowych i promocyjnych. Mogą one spełniać kilka funkcji – informacyjną, reklamową oraz praktyczną. Bardzo popularnym i przydatnym materiałem reklamowym są notesy firmowe. Jak wygląda proces zamawiania takich wydruków? Jakie rodzaje notesów są dostępne? Jakie jest ich najlepsze zastosowanie? Ile kosztuje takie zamówienie?

Notesy dostosowane do indywidualnych potrzeb

W zależności od preferencji notesy firmowe mogą być dostępne w różnych formatach. Najpopularniejsze to A6, A5 i A4. Najmniejsze bloczki notatkowe idealnie sprawdzają się w podróży, ponieważ z łatwością mieszczą się w małej torebce. Notesy w formacie A4 sprawdzają się z kolei podczas konferencji i różnego rodzaju spotkań. Mogą być umieszczone na spirali lub sklejone bo dłuższym lub krótszym boku.

Gdzie zamawiać notesy?

Każda drukarnia z przyjemnością przyjmie zlecenie związane z drukiem notesu. Pomocne również okażą się agencje reklamowe, które pomogą w przygotowaniu projektu w oparciu o określoną specyfikację. Przy zamówieniu należy określić pożądany nakład, format, gramaturę papieru, sposób szycia bądź klejenia i ilość kartek w danym bloczku.

Jak powinien wyglądać projekt graficzny?

Notes powinien przede wszystkim spełniać funkcję użytkową. Logotyp reklamodawcy najlepiej jest umieścić w dolnej lub górnej części bloczku. W centralnej części powinna znaleźć się delikatna kratka zeszytowa ułatwiająca pisane lub rysowanie.

Ile kosztuje druk notesu?

Przy zamówieniach dużej ilości materiałów reklamowych cena maleje wraz ze wzrostem nakładu. Wynika to z rozłożenia się kosztów przygotowania do druku oraz rozplanowania wydruków na arkuszach papieru. Bloczki notatkowe nie są raczej drogim materiałem reklamowym. Koszt wyprodukowania jednej sztuki przy zamówieniu opiewającemu na parę tysięcy sztuk może wynieść zaledwie kilkadziesiąt groszy – w zależności od rodzaju bloczka. Im będzie grubszy i im większy, ty cena oczywiście wzrośnie.