Jak zaprojektować skuteczny folder reklamowy?

Foldery reklamowe to pojedyncze arkusze papieru lub niewielkie książeczki (zawierające maksymalnie trzy – cztery strony), które pełnią niezwykle ważną rolę w działaniach promocyjnych. Podstawowym zadaniem folderów jest zaprezentowanie towarów lub usług danej firmy, ich subtelne zareklamowanie oraz zachęcenie potencjalnych odbiorców do zakupu lub skorzystania z konkretnej usługi. Dobrze przygotowane foldery reklamowe mogą skutecznie przyciągnąć klientów i w zdecydowany sposób podnieść zyski przedsiębiorstwa. Zatem jak zaprojektować skuteczny folder? Oto kilka rad.

Motyw przewodni

Projektując folder reklamowy, warto zdecydować się na jeden motyw przewodni, który będzie głównym elementem całego projektu. Dobrym pomysłem jest dobranie takiego motywu, który będzie nawiązywał do charakteru, branży i działalności firmy. Tutaj warto zadbać o spójność w zakresie kolorystyki, rodzaju i rozmiaru czcionki czy grafiki. Takie rozwiązanie sprawi, iż folder będzie spójny, czytelny i przejrzysty.

Siła nagłówków

Jednym z najważniejszych elementów folderów reklamowych są nagłówki, które w pierwszej kolejności przyciągną wzrok odbiorcy. Warto nad nimi popracować, gdyż to one mogą zadecydować o tym, czy potencjalny klient zapozna się z treścią folderu czy też nie. Dobry nagłówek powinien charakteryzować się przyciągającą treścią, wyróżniającą grafiką i powiększoną czcionką.

Treść przekazu reklamowego

Podstawowym zadaniem folderów reklamowych jest zaprezentowanie towarów i usług danej firmy w taki sposób, aby zachęcić potencjalnych odbiorców do skorzystania z jej oferty. Dlatego tak istotną rolę pełni tutaj treść przekazu reklamowego. Aby był on skuteczny, to musi być czytelny, zwięzły, ciekawy, klarowny i zachęcający. Tylko taki przekaz spełni swoją rolę.

Projektując foldery reklamowe nie wolno też zapominać o tym, aby zawierały one wszelkie dane kontaktowe. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na estetykę wykonania, która znacznie podniesie wartość reklamową każdego folderu. Pamiętajmy – dobrze wykonany folder reklamowy to gwarancja sukcesu.