Projektowanie ulotek – jak to zrobić?

Współczesna reklama, w znacznym stopniu opiera się na ulotkach. W zależności od tego co ma się na nich znaleźć, dobieramy wszystko: od gabarytów, po papier, na którym je wydrukujemy.
Ulotka to często pierwszy przekaz, jaki otrzymuje od nas potencjalny klient, dlatego warto się zastanowić jak ją dobrze zaprojektować.

Jak zaprojektować ulotki?

Do tego celu możemy użyć swojego komputera, programu i własnej wyobraźni. Możemy skorzystać z usług grafika, który profesjonalnie zaprojektuje dla nas ulotki. Możemy też, skorzystać z jednej z setek drukarni online, w której na pewno znajdziemy mnóstwo szablonów, pomocnych przy tworzeniu gotowego produktu.

A zatem co wybrać?

Własna wyobraźnia

Projektowanie ulotki online, bez szablonu, wymagać będzie trochę umiejętności przy obsłudze odpowiedniego programu oraz wyobraźni. Wiedza jak łączyć kolory oraz w której części ulotki powinien się znaleźć tekst, również będzie pomocna. Jeśli nie za bardzo się w tym wszystkim orientujemy, warto skorzystać z pomocy grafika.

Projektowanie profesjonalne

Korzystanie z usług grafika nie jest niczym nowym. To człowiek, który nasze pomysły i sugestie skutecznie „zobrazuje” na ulotce. My tylko oceniamy i akceptujemy efekt końcowy.

Jednak podstawowym minusem jest cena. Grafik, za zaprojektowanie jednej tylko ulotki, może sobie policzyć nawet 500 złotych.

Zatem rozwiązanie prostsze, ale koszty o wiele wyższe.

Projektowanie ulotki online

Drukarnie online, oferują bardzo dużo szablonów, aby ułatwić klientowi samodzielne zaprojektowanie ulotki.

Szablon można modyfikować według własnego uznania. Podpowiada, gdzie wprowadzić tekst oraz jaka czcionka będzie najlepiej widoczna. Tu nie musimy się aż tak bardzo martwić zestawieniem kolorów i tekstów. Wszystko mamy podane „na tacy”, a nam pozostaje tylko dobranie wszystkiego według uznania.

Projektowanie, wbrew pozorom, nie należy do najłatwiejszych zadań. Jednak wystarczy pamiętać, że ulotka powinna być przede wszystkim czytelna i zawierać najważniejsze treści. Cała reszta, to tylko i wyłącznie rzecz gustu.