Kilka słów o katalogach reklamowych

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak wielką rolę w sprzedaży towaru lub usługi odgrywa dobrze przygotowany katalog reklamowy. Ma on znaczenie zwłaszcza wtedy, kiedy podjęcie decyzji zakupowej wymaga od klienta dłuższej chwili zastanowienia. Kiedy otrzyma katalog reklamowy, nic nie stoi na przeszkodzie, by zastanowił się nad w zaciszu własnego domu. Jest to rozwiązanie wygodne zwłaszcza dla klienta, który na pewno doceni brak presji na podjęcie decyzji natychmiast.

Czym jest katalog reklamowy?

Jest to oferta firmy przedstawiona w formie małej książki lub broszury. Niektóre firmy decydują się na publikację swoich katalogów online, jednak należy pamiętać, że niektórzy klienci, zwłaszcza starsze pokolenie, na pewno z tego nie skorzystają.

Żeby katalogi reklamowe spełniały swoją funkcję, tj. zachęcały do zakupu towarów, przy ich projektowaniu należy przestrzegać kilku zasad.

Przede wszystkim, muszą być jasne i czytelne. Klient musi dostać jasno sprecyzowane informacje, rzeczowe komunikaty i szczegóły techniczne. Jednak nie warto skupiać się tylko na suchych faktach. Wiele korzyści może przynieść odniesienie się do strony emocjonalnej, czyli wskazanie klientowi, jak wiele może zyskać kupując produkt z katalogu. Kobieta o wiele chętniej kupi sukienkę, jeśli dowie się, w jak sprytny sposób podkreśli ona linię jej talii. Mężczyzna z pewnością zdecyduje się na zakup telefonu, jeśli tylko wzbudzi on zazdrość u kolegów.

Najważniejszą funkcją katalogu reklamowego jest sprzedaż produktu i nie ma się co oszukiwać, że jest inaczej.

Druk katalogów reklamowych

Wydruk katalogów reklamowych najlepiej jest zlecić sprawdzonej drukarni – stacjonarnie i online. Już w 24 godziny po przekazaniu projektu, katalogi mogą być gotowe. Oczywiście, w przypadku tak krótkiego czasu realizacji zapewne wzrośnie cena usługi. Warto zadbać o to, by zdjęcia w katalogu zostały poddane lekkiej obróbce graficznej, co uczyni produkt atrakcyjniejszym w oczach potencjalnych klientów i z pewnością wpłynie korzystnie na ich chęć zakupu.