Wielowymiarowe promowanie jakości

Projektowanie materiałów reklamowych to zadanie niełatwe. Wymaga dużego doświadczenia, artystycznego zmysłu i pewnej dozy intuicji. Każdy z tych elementów ma znaczenie, a razem tworzą one idealną mieszankę do stworzenia wyjątkowego produktu. Bez znaczenia jest, czy chodzi tutaj o broszurkę, czy wysokiej jakości notes firmowy – jeżeli na etapie planowania coś pójdzie źle, cała reszta nie będzie w stanie nadrobić braków.

Materiał na próbę

Przy projektowaniu materiałów promocyjnych wykorzystuje się wzornik papieru, które są odpowiednikiem palety kolorów, z których korzystają architekci wnętrz w czasie podejmowania decyzji o przemalowaniu pokoju. Służą one nie tylko do lepszego zapoznania się z papierem, z jakim się pracuje, ale też pomagają ustrzec się przed popełnieniem poważnego błędu – niewłaściwym dobraniu papieru do promowanej treści.

Powszechnie wiadomo, że ulotki drukuje się na niskiej jakości papierze, który później i tak ląduje w ulicznym śmietniku. Co by się jednak stało, gdyby na tej samej jakości papierze wydrukować wizytówki? Jak zdecydować, jaki kolor będzie najlepiej pasował na weselne zaproszenie? Właśnie do tego potrzebne są wzornik papieru.

Źródło niewyczerpanej inspiracji

Ich zasadniczą zaletą jest to, że pozwalają zmieniać koncepcję, dobierać elementy wedle uznania i eksperymentować na nich bez większych konsekwencji dla projektu. Nie trzeba też teoretyzować, można po prostu sięgnąć po materiał i zobaczyć, jak współgra on z pozostałymi fragmentami. Jest to bardzo ważne, ponieważ może zdarzyć się, że coś dobrze wygląda w planach, ale w rzeczywistości zakładany połysk nie jest tak silny albo kolor papieru tak intensywny, jak zakładano.

Gdyby coś takiego wyszło na jaw dopiero po wydrukowaniu setek albo tysięcy egzemplarzy, trudno byłoby naprawić ten błąd bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 

Takie wzorniki są również świetnym sposobem na zaprezentowanie koncepcji projektu klientowi, który sam nie posiada doświadczenia z danymi materiałami. Lepiej mu wtedy zobaczyć efekt końcowy i dodać własne sugestie oraz uwagi z nim związane.

Leave a Reply