Jak zaprojektować i wyprodukować billboardy reklamowe?

Reklama dźwignią handlu. Każdy z nas słyszał to stwierdzenie. Ma ono swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Każde przedsiębiorstwo, chcąc osiągnąć sukces na rynku, musi zareklamować swoją działalność oraz oferowane usługi/produkty. Jednym z narzędziem reklamowym są billboardy.

Billboardy – pojęcie i rodzaje

Billboardy to narzędzie stosowane w reklamie zewnętrznej. Jest to nośnik reklamowy wielkich rozmiarów. Umieszczany jest na budynkach wielorodzinnych, ścianach domów jednorodzinnych, siedzibach zakładów pracy, na hipermarketach, w metrze, na przystankach autobusowych, tramwajowych oraz na słupach do tego przystosowanych.

Z uwagi na wielki format – reklama umieszczona na billboardzie jest bardzo widoczna, nawet z dalszej odległości. Dla umocnienia efektu tego typu reklama jest oświetlana, by była dobrze widoczna nie tylko w dzień, ale i w godzinach nocnych.

Z uwagi na wielkość billboardów, rozróżnia się cztery rodzaje billboardów. Oto one: megaboardy (osiągają wielkość od 50 do 300m2), citylighty (o wielkości 1,2-1,8m), freeboardy (występujące w wielkościach: 12, 18, 36 lub 48m2) oraz billboardy (o wielkości 6m2). Biorąc pod uwagę zastosowanie, rozróżnia się siedem rodzajów tychże nośników reklamy. Zatem wyróżnia się billboardy: naścienne, jednostronne wbetonowane, dwustronne wbetonowane, jednostronne z balastem, dwustronne z balastem, dwustronne prestiż, naścienne.

Jak zaprojektować i wyprodukować billboardy reklamowe?

W celu wykonania dobrego billboardu, który zachwyci oko widzów i przyciągnie klientów, należy wykonać kilka kroków.

Po pierwsze: zaprojektować kampanie. W tym celu bez wątpienia pomocni będą spece od usług marketingowych: na etacie (czyli zatrudnieni przez firmę) lub na zlecenie (zewnętrza firma, która podejmie się zaprojektowania, wykonania i wdrożenia kampanii w życie).

Po drugie: wybór miejsca. Warto „zaklepać” sobie miejsce pod kampanie. Wybierając miejsce, w którym stanie billboard warto zbadać lokalny rynek i określić miejsce, w którym zobaczy go najwięcej osób z grupy docelowej.

Po trzecie: wybór przedsiębiorstwa, które wykona dla nas baner reklamowy wielkoformatowy. Nie warto ograniczać się ceną. Usługa droższa jest lepiej wykonana od tej tańszej. Warto poczytać opinie na temat drukarni, obejrzeć ich prace, zrealizowane projekty.

Po czwarte: zrealizować przedsięwzięcie. Piąte: po pewnym czasie zbadać czy reklama przynosi efekty.