Zawieszki na drzwi – reklama plus komunikacja

Zawieszki na drzwi są bezapelacyjnie symbolem hoteli i pensjonatów. Ich widok zawsze budzi skojarzenie z hasłem „proszę nie przeszkadzać” i scenami z filmów, w których ręka wysuwa się zza drzwi, aby powiesić zawieszkę na klamce.

Jeszcze stosunkowo niedawno zawieszki były „stałym” wyposażeniem hotelowych pokoi, które tylko mocno niewychowani goście zabierali sobie na pamiątkę. Pełniły raczej rolę praktyczną i funkcjonalną, niż ozdobną, a już na pewno nie reklamową. Dopiero czasy agresywnej i wszechobecnej reklamy uświadomiły hotelarzom, że można się skutecznie reklamować w każdy sposób i na każdej możliwej powierzchni. Także na zawieszkach na drzwi, oczywiście pod warunkiem, że klient zabierze je ze sobą w drogę. Stąd pomysł na jednorazowe zawieszki wykonane z kartonu. Są one tanie, kolorowe, estetyczne i mają atrakcyjną formę, co zachęca do zabrania ich do domu jako miłą, drobną pamiątkę.

Podstawową rolą zawieszek na drzwi jest umożliwienie kontaktu pomiędzy klientem hotelu a jego obsługą. Dzięki nim hotelowy gość nie musi każdego dnia zaglądać do recepcji czy szukać kogoś z obsługi- wystarczy, że powiesi na klamce zawieszkę z napisem „proszę o posprzątanie pokoju”.

Dlatego też w jej projekcie to właśnie hasło odgrywa największą rolę i powinno być najbardziej czytelne. Na zawieszce powinno się także znajdować logo hotelu i jego podstawowe dane. Powinna mieć także ciekawą i atrakcyjną formę graficzną, która powinna być jednak ściśle przystosowana do rangi miejsca.

Kilkugwiazdkowy hotel o bardzo wysokiej renomie, gdzie cała obsługa pracuje w starannie skrojonych uniformach zdecyduje się raczej na zawieszki eleganckie i stonowane. Z kolei zajazd starający się stworzyć domową i przyjazną atmosferę zdecyduje się raczej na żywe kolory i bardziej bezpośrednią formę haseł. Zawieszki można drukować dwustronnie- na jednej stronie mogą zawierać hasło „służbowe”, druga może być wykorzystana jako reklama, kupon rabatowy, krótka historia danego miejsca, informacje dotyczące godzin otwarcia restauracji itp.

Leave a Reply