Jak zlecić projekt identyfikacji wizualnej?

Każda firma, dla której ważna jest promocja swojej marki wie dobrze, jak ważne są wszelkie spójne komunikaty reklamowe i marketingowe. Jednym z kluczowym elementów jaki wpływa na wzrost sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów jest zaistnieje w świadomości klientów. Aby było to możliwe firma musi we wszystkim obszarach mówić jednym językiem. W tym celu stworzyć należy spójną identyfikację wizualną firmy.

Identyfikacja wizualna dla firm to nic innego jak pewnego rodzaju księga znaku, w której ujęte są wszystkie kluczowe elementy, z którymi firma ma być kojarzona. W celu jej stworzenia udać należy się do agencji reklamowej, gdzie profesjonalni graficy stworzą dla firmy księgę znaku.

Na początku współpracy konieczne będzie uzupełnienie briefu, gdzie zawarte będą wszystkie informacje o firmie. Na tej podstawie graficy przejdą do tworzenie identyfikacji wizualnej. Składa się na nią bardzo dużo elementów.

Na początku definiowane są trzy podstawowe elementy. Zalicza się do nich projekt logotypu, kolorystyka firmy oraz typografia, czyli krój czcionek jakie będą używane przez firmę. Na tej podstawie buduje się projekty kolejnych elementów. W pierwszej kolejności są do dokumenty wewnętrzne. Mowa tutaj o wszelkich drukach firmowych, czyli papierze firmowych, ale także koperty, faktury, czy rachunki.

Identyfikacja wizualna to przede wszystkim zasady jakimi trzeba się kierować wysyłając komunikaty na zewnątrz. Dlatego projektuje się wzory wszelkich materiałów reklamowych. Są to wizytówki, ulotki, plakaty, prezentacje, szyldy reklamowe, billboardy, tablice reklamowe.

Jednak identyfikacja wizualna to nie wszystko. W jej ramach zakłada się także zewnętrzy i wewnętrzny wystrój firmy. Chodzi np. o kolorystykę ścian w budynku. Ponad to identyfikacja obejmuje także wzór ubrań pracowniczych oraz oznakowanie samochodów firmowych.

Projekt i zastosowanie identyfikacji wizualnej są bardzo istotne w przypadku dużych firm, czyli takich, które posiadają kilka lub kilkanaście oddziałów. Jej celem jest to, aby każdy z nich komunikował i prezentował się w dokładnie taki sam sposób.

Leave a Reply